Pytania i odpowiedzi:

1. Jak działa FONCALL?
FONCALL wykorzystuje Internet i technologie VoIP do prowadzenia rozmów telefonicznych. Usługa ta umożliwia bardzo tanie dzwonienie zarówno w Polsce, jak i za granicę. Umożliwia ona jednocześnie odbieranie rozmów. Wykorzystanie Internetu i technologii VoIP do prowadzenia rozmów telefonicznych umożliwia znaczące oszczędności finansowe, a jednocześnie pozwala rozmawiać przez swój telefon niezależnie gdzie Państwo są.
2. Co to jest VOIP?
VoIP (ang. Voice over Internet Protocol) - technologia cyfrowa umożliwiająca przesyłanie dźwięków mowy za pomocą łączy internetowych lub dedykowanych sieci wykorzystujących protokół IP, popularnie nazywana "telefonią internetową". Dane przesyłane są przy użyciu protokołu IP, co pozwala wykluczyć niepotrzebne "połączenie ciągłe" i np. wymianę informacji gdy rozmówcy milczą.
3. W jaki sposób należy wybierać numer telefonu?
Sposób wykonywania połączeń nie różni się niczym od tradycyjnej telefonii:
  • poł. lokalne - 0 + nr kierunkowy + nr abonenta (np. 0 87 565 18 94),
  • poł. międzystrefowe - 0 + nr kierunkowy + nr abonenta (np. 0 87 565 18 94),
  • poł. do sieci komórkowych - 0 + nr abonenta (np. 0 555 000 555),
  • poł. do sieci komórkowych bez CLIP - 92 + 0 + nr abonenta (np. 92 0 555 000 555),
  • poł. międzynarodowe - 00 + nr kierunkowy kraju + nr abonenta (np. 00 49 1111111111).
Aby przyspieszyć wybieranie numeru należy na koniec nacisnąć #.
4. Czy istnieje możliwość otrzymania publicznego numeru telefonu do odbierania i wykonywania rozmów?
Tak, każdy klient otrzymuje za darmo 1 numer z suwalskiej strefy numeracyjnej od sieci FONCALL. W przypadku Klientów biznesowych mogą to być 2 numery miejskie lub więcej w zależności od abonamentu i potrzeb..
5. Czy numery telefoniczne udostępniane przez FONCALL różnią się od numerów tradycyjnych?
Nie, to takie same numery jak w przypadku tradycyjnych sieci. Można się na nie normalnie dodzwonić po prostu wykręcając Państwa numer.
6. Czy mogę wykonywać połączenia telefoniczne z wszystkim numerami telefonów ?
Tak, nie ma żadnych ograniczeń co kierunków wykonywania połączeń. Istnieje możliwość blokady wybranych połączeń na życzenie Klienta.
7. Czy istnieje możliwość śledzenia na bieżąco kosztów wykonanych połączeń?
Tak, jest taka opcja dostępna po zalogowaniu w MENU panelu klienta klikając na Spis połączeń
8. Czy mogę korzystać z FONCALL będąc poza domem, na wakacjach, czy też za granicą ?
Tak, oczywiście. Niezależnie od miejsca pobytu można korzystać z naszych usług. Jedynymi warunkami jakie muszą być spełnione jest posiadanie dostępu do sieci Internet oraz bramki. Będąc za granicą dzwonią Państwo tak samo jak w kraju. Ponadto jeżeli są Państwo poza miejscem zamieszkania można także odbierać telefony (dzwoniący wykręca Państwa polski numer telefonu i płaci wg stawek swojego operatora, Państwo nie płacą nic). Jedyne ograniczenie to brak możliwości skorzystania z numerów alarmowych, tzn. numer alarmowy działa, ale dodzwonią się Państwo do Centrum Alarmowego dla numeru 112, 997, 998, 999 podanego podczas podpisywania Umowy.
9. Czy mogę wysyłać tradycyjne faksy przez sieć FONCALL ?
Tak, ale nie gwarantujemy poprawnego działania tej usługi. Dla usprawnienia funkcjonowania tej usługi osoby chcące z niej korzystać zobowiązane są do uprzedniego poinformowania o tym Działu Technicznego w celu poprawnej konfiguracji systemu pod kątem tej usługi.
10. Jak rozpocząć korzystanie z usług FONCALL?
Wystarczy zadzwonić na jeden z numerów do Biura Obsługi Klienta 87 737 19 99, 87 565 18 94. Nasi konsultanci czekaja na Państwa pytania w godzinach od 800 do 1600
11. Jak naliczane są opłaty za połączenia ?
Opłaty za połączenia naliczane są zgodnie z wybranym planem taryfowym.
12. Jaka jest opłata za połączenia między użytkownikami FONCALL?
Wszystkie połączenia odbywające się w ramach sieci (pomiędzy jej użytkownikami) FONCALL są bezpłatne.
13. Ile płacą za rozmowy telefoniczne osoby dzwoniące do mnie na numer FONCALL?
Osoby dzwoniące do Panstwa płacą zgodnie ze stawkami za połączenia lokalne lub międzystrefowe swojego operatora.
14. Jakie wymagania techniczne muszę spełnić, aby móc korzystać z FONCALL ?
Do prawidłowego działania telefonu wymagany jest szerokopasmowy dostęp do Internetu o przepustowości minimum 80-100 kbit/s w obie strony. W trakcie rozmowy wysyłanych jest ok. 100 pakietów na sekundę. Opóźnienie docierania pakietów do naszego serwera ne powinno przekraczać 100-150 ms, a zmienność tego opóźnienia (tzw. jitter) nie powinna przekraczać 50 ms.
15. Jakie urządzenia muszę posiadać ?
Do korzystania z naszej sieci potrzebna jest bramka VOIP lub terminal światłowodowy z wbudowaną bramką - naszym klientom w podstawowej ofercie proponujemy bramkę Linksys PAP2T (jeśli ktoś z Państwa posiada własną wcześniej zakupioną bramkę, prosimy o kontakt z Biurem Obsługi Klienta w celu sprawdzenia czy bramka spełnia wymagania naszej sieci) oraz przewodowy, bądź bezprzewodowy telefon.
16. Posiadam firewall'a. Czy mogę korzystać z sieci FONCALL ?
Do poprawnego działania Wystarczy tylko odpowiednio skonfigurować łącze, czyli odblokować porty 5060 i 5061 oraz wszystkie porty pomiędzy 1024 a 20001.
17. Czy muszę mieć stały adres IP i czy musi być z publicznej puli, aby móc korzystać usług FONCALL?
Nie, stały adres zewnętrzny nie jest wymagany.
18. Czy z sieci FONCALL można korzystać używając modemu, GPRS lub EDGE ?
Nie polecamy takiego rozwiązania, jakość internetu uzyskiwana w ten sposób jest zbyt słaba, aby usługa VoIP działa dobrze.
19. Czy w sieci FONCALL można wyłączyć prezentację własnego numeru?
Tak, ten efekt uzyskasz poprzedzając za każdym razem wybierany numer cyframi 92 (np.920611234567).
20. Nie mogę wejść do konfiguracji mojej bramki
Ze względów bezpieczeństwa korzystania z telefonu bramki zakupione przy Umowie posiadają hasło. Na specjalne życzenie klienta możemy zdjąć hasło z bramki.
21. Czy istnieje możliwość przeniesienia numeru od innego operatora?
Tak, w FONCALL dostępna jest usługa przeniesienia numeru z :
Orange Polska S.A. (Telekomunikacja Polska S.A.), NETIA S.A., INEA S.A., Exatel SA, Telefonia Dialog SA, Crowley Data Poland, Internet Solutions Sp. z o.o., UPC Polska Sp. z o.o., ASTER Sp. z o.o., Telekomunikacja Novum Sp. z o.o., Multimedia Polska SA, Telekomunikacja Kolejowa Sp. z o.o., PTC sp. z o.o. (ERA), Vectra S.A., ESPOL sp. z o.o., Mediatel 4B Sp. z o.o., P4 Sp. z o.o. (Play), NOM Sp. z o.o., FreecoNet Tlenofon S.A., TELE24 Sp. z o.o., SPRAY S.A., Sitel Sp. z o.o.,, GTS Energis Sp. z o.o., GTS Poland Sp. z o.o., MNI TELECOM S.A., MNI TELECOM S.A.- WLR, PTK Centertel Sp. z o.o. (Orange), Polkomtel S.A. (Plus)TP S.A., pozwalająca zachować swój dotychczasowy numer telefonu stacjonarnego.
 powrót  do góry

Copyright © 2008-2011 FONCALL
All rights reserved.